سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزمون دولینگو

آزمون انگلیسی Duolingo (DET) یک آزمون آنلاین مهارت انگلیسی است که برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است. در مقایسه با سایر آزمون های مهارت زبان انگلیسی، سریع، راحت و مقرون به صرفه است. این آزمون یک ارزیابی مهارت مدرن انگلیسی برای کمک به دانشجویان و موسسات خارج از کشور است. شما می توانید با کمک کامپیوتر و وب کم از خانه خود در آزمون شرکت کنید، نیازی به گرفتن وقت قبلی یا سفر به مرکز آزمون ندارید. در ادامه می توانید شرایط آزمون دولینگو، نحوه آماده شدن در این آزمون، اعتبار مدرک دولینگو و هر آن چه که برای آشنایی با این آزمون نیاز دارید را مطالعه کنید یا سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره همراه تحصیلی بپرسید.

دولینگو.jpg

صفرتا صد آزمون دولینگو Duolingo

در این روزها که به خاطر ویروس کرونا همه افراد ناچار به خانه نشینی شده اند، آزمون انگلیسی دولینگو شانس خوبی برای یادگیری و همچنین محک سطح مهارت زبان انگلیسی افراد میباشد.آزمون دولینگو برای بسیاری از زبان آموزان، آوازه ای در یادگیری زبان انگیلسی از طریق این اپلیکیشن محبوب دارد.این آزمون، یک آزمون آنلاین، استاندارد و معتبر میباشد که به صورت روز افزون در حال افزایش اعتبار است. این آزمون مانند آیتلس و تافل، شامل چهار مهارت زبانی: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن می‌شود.

شرایط آزمون دولینگو

این آزمون به‌صورت تطبیقی ?برگزار میشود؛ یعنی اگر به سؤالی درست پاسخ‌ دهید، سؤال بعدی سخت‌تر خواهد شد و اگر به آن اشتباه پاسخ ‌دهید، مورد بعدی آسان‌تر می‌شود. این بدان معناست که، امتحان می‌تواند با سؤالات نسبتاً کمی، سطح توانایی شما را به آسانی بسنجد. همچنین به دلیل آنلاین و رایانه محور بودن آن، متقاضیان میتوانند این آزمون را در خانه و پشت رایانه انجام دهند.البته باید نکات مربوط به ممنوعیت های آزمون(عدم تقلب)رعایت شود.

برای جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو، داوطلبان ملزم به رعایت یک سری از قوانین به شرح زیر هستند:

باید در یک اتاق ساکت و دارای نور کافی، تنها باشند

داوطلبان اجازه استفاده از عینک آفتابی یا هدفون را ندارند

نمی توانند از هیچ وسیله نوشتاری یا کاغذی استفاده کنند

نباید با هیچ شخص دیگری در طول آزمون صحبت کنند

داوطلبان اجازه دور شدن از جلو دوربین به صورتی که در دیدرس نباشند را ندارند

همچنین اجازه مینیمایز کردن صفحه آزمون را ندارند.

آزمون دولینگو شامل چه مواردی است؟

آنچه را که آزمون انگلیسی Duolingo پوشش می دهد آزمون انگلیسی Duolingo شامل سه بخش اصلی است:

1.راه اندازی

مرحله اول یک تنظیم سریع پنج دقیقه ای است که به شما امکان می دهد قبل از خرید تست را امتحان کنید. وقتی تصمیم گرفتید که برای شرکت در آزمون آماده هستید، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه بارگیری برنامه در رایانه خود دریافت خواهید کرد. سپس از شما خواسته می‌شود که مراحل آماده‌سازی را انجام دهید، مانند آزمایش برای بررسی اینکه آیا میکروفون و دوربین شما کار می‌کنند یا خیر و شناسه خود را ارسال کنید. سپس Duolingo قوانین و الزامات آزمون را راهنمایی می کند.

2.آزمون تطبیقی

پس از شروع امتحان، از شما خواسته می شود که یک آزمون تطبیقی ??را تکمیل کنید. این بخش درجه بندی شده ای از آزمون است که مهارت های خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن شما را ارزیابی می کند. در این بخش، از شما خواسته می‌شود که انواع تست‌های کوتاه را تکمیل کنید. در اینجا فقط چند کار وجود دارد که ممکن است از شما خواسته شود انجام دهید: عباراتی را که برای شما خوانده می شود تایپ کنید آنچه را که در یک تصویر اتفاق می افتد بنویسید به یک سوال انشا کوتاه پاسخ دهید (با صدای بلند صحبت کنید) کلمات واقعی انگلیسی را از لیستی از کلمات واقعی و جعلی انتخاب کنید یک جمله را با حروف از دست رفته کامل کنید یک جمله را با صدای بلند بخوانید به یک سوال به صورت کتبی پاسخ دهید این آزمون در درجه اول نمره کامپیوتر است. با این حال، یک بازبین انسانی ضبط شده ای از آزمایش شما را پس از تکمیل آن تماشا می کند. هنگامی که آزمون را کامل کردید، در عرض 48 ساعت امتیازی بین 10 تا 160 دریافت خواهید کرد و همچنین امتیازات خود را به صورت بخش به تفکیک کامل خواهید یافت.

3.مصاحبه تصویری و تست نگارش

هنگامی که آزمون تطبیقی ??را کامل کردید، باید یک مصاحبه ویدیویی ضبط کنید و یک نمونه نوشتاری را تکمیل کنید. این بخش از آزمون نمره گذاری نمی شود، اما برای هر مؤسسه ای که نمره شما را دریافت کند در دسترس خواهد بود. مصاحبه تصویری برای مصاحبه ویدیویی دو موضوع به شما داده می شود که از بین آنها باید یک تا سه دقیقه صحبت کنید.

نمونه هایی که Duolingo ارائه کرد عبارت بودند از: مبحث 1: به نظر شما اگر فرزندشان در مدرسه یا در ملاء عام مشکل ایجاد کند والدین باید پاسخگو باشند؟ چرا و چرا نه؟ موضوع 2: چیزی که در شخصیت خود دوست دارید چیست؟ این ویژگی چگونه به شما کمک کرده است که موفق شوید یا دوست خوبی برای دیگران باشید؟ آیا این کیفیتی است که همه باید داشته باشند؟ پس از انتخاب، یک تایمر به مدت سه دقیقه شروع می شود، و می توانید تا زمانی که مایلید در این بازه زمانی در مورد موضوع انتخابی خود صحبت کنید. تست نوشتن هنگامی که این را کامل کردید، باید یکی از دو موضوع را برای نوشتن سه تا پنج دقیقه انتخاب کنید. نمونه های ارائه شده برای آزمون نوشتن عبارتند از: موضوع 1: شخصی که فکر می کنید در زندگی خود تأثیر گذاشته اید کیست؟ چه تاثیری روی فرد گذاشته اید و چگونه؟ مبحث 2: آخرین باری که از حضور در طبیعت لذت بردید را شرح دهید. آیا فکر می کنید مردم باید زمان بیشتری را در فضای باز بگذرانند؟ این چه تاثیری بر کیفیت زندگی افراد می‌گذارد؟ یک بار دیگر، وقتی موضوع خود را انتخاب کردید، تایمر سه دقیقه ای شما شروع می شود و می توانید به سوال انتخابی خود پاسخ دهید.

چگونه باید برای آزمون انگلیسی دولینگو آماده شوید؟

عالی ترین روش برای کسب نمره خوب در آزمون دولینگو این است که، شما مهارت زبان انگلیسی خود را به سطح بالایی برسانید و برای تقویت زبان خود، میتوانید از مقالات خوب انگلیسی، پادکست ها و مکالمه با انگلیسی زبانان بهره مند شوید.

ازآنجاکه آزمون دولینگو انواع مختلفی از سؤالات غیرمعمول را به شما ارائه می‌دهد، بسیار مهم است که قبل از امتحان اصلی، آزمون کوتاه (10 دقیقه‌ای) را انجام دهید. این کار باعث می‌شود شما با فضای امتحان واقعی آشنا شوید

اعتبار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو، برای شرایط دشوار اجتماعی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده و امکان برگزاری آزمون های بین المللی امکان پذیر نمی‌باشد، استفاده می‌شود.در همین راستا متقاضیانی که برای مقاصد متفاوتی نیاز به ارائه ی مدرک به سازمان یا موسسه مورد نظر خود داشته باشند، می‌توانند از این طریق اقدام نموده و نتیجه ی این آزمون را ارائه دهند.

 چه دانشگاه‌هایی نمره  این آزمون را معتبر تلقی کرده و می‌پذیرند؟

 امروزه بیش از 500 دانشگاه جهان این آزمون آنلاین را مورد پذیرش می‌دانند که از این بین میتوان به چند مورد از دانشگاه ها و کالج های کانادا اشاره کرد:

University Canada West

Bishop’s University

Collège Universel، Alberta University of the Arts

Trinity Western University

، Canada College

Dalhousie University

دولینگوو.jpg

شیوه ثبت نام در آزمون دولینگو چگونه است؟

برای ثبت نام باید وارد سایت دولینگو شوید و یک حساب کاربری ایجاد کنید، بعد از با تکمیل فرم ثبت سفارش که در انتهای این صفحه قرار گرفته است، می‌توانید هزینه آزمون را با هر کارت اعتباری معتبری پرداخت کنید و در این آزمون شرکت کنید.

نکته قابل توجه این است که بعد از پرداخت هزینه آزمون، خودتان می‌توانید زمان برگزاری آزمون دولینگو را بدون هیچ محدودیتی انتخاب کنید.

هزینه شرکت در این آزمون چقدر است؟

ویژگی بارز دولینگو نسبت به دو رقیب قدرتمندش( تافل و آیلتس) کم هزینه بودن آن است که چیزی حدود 50 دلار یعنی حدود یک چهارم هزینه‌ای که برای شرکت در آیلتس یا تافل باید پرداخت کرد، میباشد.

آزمون دولینگو برای مهاجرت تحصیلی

 جهت در خواست ویزای تحصیلی برای مهاجرت، ارائه مدرک زبان جزو آیتم های مورد نیاز نیست و ارائه مدرک زبان فقط می تواند با ایجاد تاثیر مثبت در پرونده، احتمال موفقیت در اخذ ویزا را بالا ببرد. بنابراین مدرک دولینگو هم می تواند به ایجاد این تاثیر مثبت، کمک کند.

در نهایت؛ دولینگو واقعا چه تفاوت‌هایی با تافل و آیلتس دارد؟

1ـآزمون دولینگو برخلاف آزمون آزمون آیلتس و آزمون تافل در خانه برگزار میشود و شما فقط نیاز به یک سیستم کامپیوتر و اینترنت پرسرعت دارید در حالی که آیلتس و تافل به صورت سنتی برگزار میشود.

2ـ هزینه آزمون دولینگو بسیار کمتر از آیلتس و تافل میباشد و شما در عین حال میتوانید نمرات خود را بدون هزینه اضافه ای به دانشگاه های معبتر و برند بفرستید، اما آیلتس و تافل هزینه ای حدود 160 تا 250 دلار دارد و علاوه بر آن شما برای ارسال نمرات خود به بیش از 4 موسسه باید مبلغ اضافی 20 دلار پرداخت کنید

3ـ برای آزمون دولینگو 45 دقیقه زمان در نظر گرفته شده اما آزمون های آیلتس و تافل تا 3 ساعت به طول می انجامد.

4ـ نمرات دولینگو بعد از 48 ساعت اعلام میشود اما اعلام نتایج آزمون های آیلتس و تافل 10 تا 15 روز زمان میبرد.

5ـ شرکت در آزمون های دولینگو محدودیت خاصی ندارد و تنها باید بین فاصله 30 روز انجام شود.

6ـ آزمون دولینگو در پایان خود پرسشی ویدئویی دارد که اجازه می‌دهد تا مسئولان پذیرش دانشگاه‌ها انگلیسی صحبت کردن متقاضیان را ببینند و بشنوند. چنین امکانی برای دو آزمون آیلتس و تافل ممکن نیست.

حمایت دولینگو از زبان آموزان

از دیگر ویژگی هایی که آزمون دولینگو را منحصر به فرد کرده حمایت دولینگو از متقاضیان است؛ این برنامه در صورتی که شما در آزمون دولینگو نمره مطلوب را به دست نیاورید، به شما این انگیزه را میدهد که به برنامه باز گردید ودوباره شانس خود را امتحان کنید.

 روش دیگر دولینگو، کسب لنگوت با دریافت پاسخ های صحیح و تابلوی امتیاز است. تابلوهای راهنمای شما، شما را در برابر دوستان خود در برنامه، رتبه بندی می کند.

از دیگر نقاط قوت دولینگو میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

دولینگو در واژه هایی که در آنها ضعف دارید به پیشرفت شما کمک میکند.

از جملات ساده برای یادگیری زبان آموزان استفاده میکند.

همچنین برنامه دولینگو برای یادگیری تکمیلی زبان، امکان فراگیری و یادگیری بصری از طریق داستانها و فایل های تصویری و پادکست ها برای مخاطبان فراهم کرده است.

منابع آزمون دولینگو

تهیه منابع آزمون دولینگو، می تواند به داوطلبان برای کسب نمره بالا کمک شایانی بکند پس شناسایی منابع  آزمون من جمله نکات حائز اهمیت است.

است که برای افزایش سطح گرامر بسیار به داوطلبان کمک خواهد کرد.  Grammer in use یکی از این منابع کتاب گوش دادن به داستان های کوتاه زبان آنگلیسی که از کتاب های داستان می توان FAR FROM MADDING CROW و یا MOONSTONE نام برد.

duolingo gramer از جمله کتاب های معروف و رایگان دولینگو میتوان به  duolingo vocab و duolingo test اشاره کرد.

نمونه سوالات آزمون دولینگو

نمونه سوال دولینگو به صورت 150 دوره آزمون های گذشته می باشد که در داوطلبین با حفظ کردن و نگاهی به تمامی سوالات سالهای گذشته به راحتی و با اطمینان زیاد نمره بالای 90 را کسب خواهند کرد

نکاتی که برای شرکت در آزمون دولینگو لازم است بدانید:

در تمام مدت زمان آزمون تایمری وجود دارد که زمان شما را نشان خواهد داد بنابراین به راحتی می‌توانید زمان خود را سازمان دهی نمایید

سیستم نرم افزاری این آزمون به نحوی ایجاد شده است که انجام هر گونه تقلب و عدم رعایت قوانین در آن قابل تشخیص است

از زمان شروع آزمون صفحه نمایش شما ضبط می‌شود تا در صورت باز کردن صفحه جدید و یا خارج شدن از مرورگر عملکرد شما زیرنظر گرفته شود

در صورت مشخص شدن هر گونه عدم رعایت قوانین دولینگو میتواند آزمون شما را باطل اعلام کند و هزینه ای به شما بازگشت داده نخواهد شد