سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره و برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور سراسری یکی از مهمترین برنامه های داوطلبان آزمون سراسری چه برای ثبت نام کنکور سراسری و چه در مورد نحوه برنامه ریزی و مشاوره کنکور سراسری، انتخاب منابع کنکور سراسری، انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد. در فرایند مشاوره کنکور سراسری، داوطلبان با نحوه برنامه ریزی درسی و راهکارهای کسب رتبه برتر در کنکور آشنا شده و به راحتی برای آزمون آماده می شوند. در مطلب زیر در مورد مزیت های استفاده از مشاوره کنکور مطالبی را بازگو خواهیم کرد.

مشاور کنکورر.jpg

مشاوره کنکور سراسری

مشاوره کنکور یکی از نیازمندی های داوطلبان آزمون سراسری برای موفقیت در کنکور می باشد. همواره داوطلبان کنکور برای برنامه ریزی صحیح در آزمون سراسری نیاز به مشاوره کنکور دارند. مشاوره کنکور سراسری می تواند در هدایت مناسب داوطلبان کنکور برای رسیدن به هدف آنها بسیار مهم باشد.

اما یک مشاوره کنکور در چه قسمت هایی می تواند به داوطلبان کنکور کمک نماید؟ در این قسمت به فواید استفاده از مشاوره کنکور می پردازیم.

مشاوره کنکور در انتخاب رشته تحصیلی

یکی از مهمترین نقش های یک مشاوره کنکور مشاوره انتخاب رشته تحصیلی می باشد. انتخاب رشته می تواند مسیر زندگی فرد را در بسیاری از قسمت های زندگی تحت تاثیر قرار دهد لذا انتخاب رشته مناسب برای هر فرد بسیار مهم است. در جلسات مشاوره کنکور داوطلبان باید در معرض تست های استعدادیابی مناسب قرار گیرند و متناسب با نتایج این تست ها و همچنین نتایج حاصل از مصاحبه با مشاوران کنکور انتخاب رشته نمایند. در کنار انتخاب رشته مناسب مشاوره کنکور باید داوطلبان را از ادامه تحصیل در رشته مورد نظر آگاه سازند به عبارتی مشاوره کنکور باید آینده شغلی و آینده تحصیلی آن رشته را برای داوطلبان کنکور تشریح نماید.

برنامه ریزی درسی در مشاوره کنکور

یکی از مهمترین فواید استفاده از مشاوره تحصیلی کنکور طرح یک برنامه ریزی مناسب برای درس خواندن می باشد. یک برنامه ریزی مناسب و اصولی می تواند داوطلبان کنکور را در رسیدن به هدف یاری نماید. یک برنامه ریزی صحیح در مشاوره می تواند با توجه به قدرت یادگیری داوطلبان و شرایط فردی و محیطی داوطلب شرایط پیمودن مسیر برای رسیدن به موفقیت را برای داوطلب کنکور میسر نماید.

مشاور کنکور-1.jpg

مشاوره تخصصی انتخاب رشته در مرکز مشاوره همراه تحصیلی

آرامش روحی و روانی در مشاوره کنکور

یکی از نقش های پررنگ یک مشاوره فراهم کردن شرایط روحی و روانی مناسب برای داوطلبان کنکور می باشد. با توجه به شرایط سخت و پر استرس دوران قبل از کنکور، مشاوره تحصیلی می تواند آرامش روانی مناسبی را برای داوطلبان فراهم نماید و به لحاظ انگیزشی داوطلبان را تقویت کند.

معرفی منابع کمک درسی در مشاوره کنکور

با توجه به تعدد منابع کمک آموزشی که در بازار کتابها و جزوات کنکوری وجود دارد، انتخاب منبعی مناسب که بتواند به لحاظ جامعیت مطالب بیشترین پوشش مطالب را داشته باشد مهم است. در مشاوره تحصیلی کنکور یک مشاور تحصیلی می تواند با معرفی منابع درسی مناسب برای داوطلبان کنکور آنها را در امر مطالعه درست منابع کنکور یاری نماید. همچنین باید به این نکته توجه داشت که معرفی منابع کمک آموزشی کنکور برای تمام افراد نباید یکسان باشد و مشاور باید بر اساس سطح علمی داوطلبان و با توجه به شرایط یادگیری او منبع مناسب را معرفی نماید.

مشاوره کنکور در معرفی تکنیک های مطالعه و تست زنی در کنکور

رعایت روش های اصولی مطالعه منابع کنکور برای موفقیت در آزمون سراسری بسیار حیاتی است. معمولا داوطلبان با انتخاب روش های نامناسب مطالعه سرعت یادگیری خود را بسیار کاهش می دهند. روش مطالعه مناسب و اصولی به همراه یادگیری روش های تست زنی مناسب می تواند در پیشرفت داوطلبان بسیار مهم باشد.

مشاوره تحصیلی کنکور می تواند در بسیاری از موارد با هماهنگی با خانواده ها کمک شایانی را در راستای فراهم نمودن شرایط مناسب برای مطالعه و پیشرفت داوطلبان فراهم کند.

مشاوره تحصیلی کنکور باید توسط مشاوران مجربی انجام شود که خود قبلا در رقابت کنکور نتایج خوبی را کسب کرده اند و توانسته اند با تجربه زیاد خود در زمینه کنکور تحصیلی داوطلبان را راهنمایی کنند. در مجموعه مشاوره ای همراه تحصیلی مشاوران برتر کنکور از رشته های مختلف امر مشاوره داوطلبان کنکور را انجام میدهند.

مشاوره کنکور در مرکز مشاوره همراه تحصیلی در جهاد علوم پزشکی تهران

در مرکز مشاوره همراه تحصیلی مشاوره کنکور توسط رتبه های برتر کنکور و مشاوران مجرب برای داوطلبان کنکورهای سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری فراهم شده است تا اینکه داوطلبان بتوانند از بروزترین روش های مطالعه و تست زنی و همچنین جدیدترین منابع کمک آموزشی کنکور مطلع شوند.

در کنار روش های مطالعه و تست زنی مشاوران مرکز به داوطلبان کمک می نمایند تا اینکه بهتر بتوانند آینده تحصیلی و شغلی خود را با توجه به استعدادها و نیازهای محیطی خود انتخاب نمایند. همچنین مشاوران مرکز در جلساتی که با والدین داوطلبان کنکور برگزار می نمایند راهکارهای مفید برای کنترل استرس و اضطراب و همچنین راهکارهای فراهم کردن محیطی مناسب برای داوطلبان را ارائه می دهند.

در مرکز مشاوره همراه تحصیلی مشاوره تخصصی انتخاب رشته انجام شده و هر یک از داوطلبان بر اساس رشته مورد نظر خود مشاور تخصصی خود را می یابند. در جلسات مشاوره تحصیلی داوطلبان ابتدا تعیین سطح می شوند و در نهایت بر اساس شرایط علمی که دارند مورد مشاوره تحصیلی قرار میگیرند.