سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رشته پزشکی بدون کنکور

آیا شرایط ورود به رشته های پزشکی بدون کنکور وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید چندین مورد را مورد بررسی قرار دهیم.

در مرحله اول باید رشته های پیرا پزشکی بدون کنکور را از رشته های پزشکی بدون کنکور جدا کنیم زیرا در اکثر مواقع رشته های پیراپزشکی نیز جزء رشته های علوم پزشکی طبقه بندی می شوند در نتیجه پزشکی بدون کنکور از پیراپزشکی بدون کنکور کاملا جداست.

پزشکی بدون کنکور وجود دارد؟

پذیرش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دارای شرایط پذشر بدون کنکور نمی باشد و تنها راه ورود به این رشته ها شرکت در آزمون سراسری است. علت نبود پذیرش پزشکی بدون کنکور وجود رقابت بسیار بالا در رشته های پزشکی برای ورود به دانشگاه است که در نتیجه آن پذیرش در این رشته ها به آزمون سراسری وابسته بوده و دارای شرایط پزشکی بدون کنکور نمی باشد.

آیا تنها راه پذیرش در رشته پزشکی کنکور سراسری است؟

خیر. علاوه بر کنکور سراسری داوطلبان می توانند از راه آزمون دیگری با نام آزمون لیسانس به پزشکی نیز وارد رشته پزشکی شوند. برخی افراد این شرایط را نوعی شرایط پزشکی بدون کنکور می نامند در صورتی که اینگونه نیست. اگر چه داوطلبان برای ورود به رشته پزشکی از مقطع کارشناسی نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارند اما این افراد بایستی در آزمون دیگیری بنام آزمون لیسانس به پزشکی شرکت نمایند که این آزمون توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود. برای مطالعه شرایط کامل این آزمون بر روی آزمون لیسانس به پزشکی کلیک نمایید.

شرایط پذیرش در رشته های پیرا پزشکی بدون کنکور چگونه است؟

در رشته های پیراپزشکی نیز شرایط پذیر پذیرش بدون کنکور وجود ندارد اما در برخی سالها در برخی از دانشگاههای مناطق محروم پذیرش رشته های بدون کنکور علوم پزشکی انجام می شود که این کار با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز مراکز درمانی مختلف در شهرستان ها می باشد. مانند پذیرش پرستاری بدون کنکور .

آیا ورود به رشته های علوم پزشکی بدون کنکور دارای شرایط است؟

بله برای ورود به این دوره ها نیز داوطلبان بایستی دارای یکسری شرایط خاص باشند که از جمله این شرایط می توان به شرط سنی و اینکه فرد قبلا در هیچ دانشگاهی پذیرفته نشده باشد اشاره کرد.

لازم به ذکر است که پذیرش در این رشته های بدون کنکور علوم پزشکی صرفا در مقطع کاردانی انجام می شود و پذیرش در مقطع کارشناسی وجود ندارد. همچنین متقاضیان به خاطر داشته باشند که این نوع پذیرش هر ساله در تمام دانشگاههای علوم پزشکی انجام نمی شود و تنها در برخی سالها این نوع پذیرش در برخی دانشگاهها آن هم در مناطق محروم انجام می شود.

متقاضیان ورود به رشته های بدون کنکور علوم پزشکی  می توانند از طریق تماس با مرکز مشاوره همراه تحصیلی از زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور علوم پزشکی و شرایط ورود به این رشته ها مطلع شوند.